محاسبه پیمایش سوخت – چگونگی تهیه نرم افزار

محاسبه پیمایش سوخت – چگونگی تهیه نرم افزار

محاسبه پیمایش سوخت | چگونه نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت تهیه کنیم؟

محاسبه پیمایش سوخت مدتی پس از سهمیه بندی و دو نرخی شدن قیمت بنزین در آبان ماه سال ۹۸ مطرح شد. هدف از محاسبه پیمایش سوخت، واریز مابه التفاوت نرخ آزاد بنزین با نرخ پایه آن به حساب بانکی راننده های مشغول در تاکسیرانی ها، تاکسی اینترنتی ها، آژانس ها، تاکسی بیسیم ها و سرویس های دانش آموزی و مدارس می باشد که به آن اعتبار سهمیه سوخت می گویند. محاسبه پیمایش سوخت با استفاده از نرم افزار انجام می شود و بر اساس مصوبه هیات وزیران رانندگان برای برخورداری از سهمیه تخصیصی سوخت باید هرچه سریع تر برای نصب نرم افزارمحاسبه پیمایش سوخت اقدام نمایند. در حال حاضر تنها برخی از ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر این نرم افزار را پیاده سازی کرده و در اختیار رانندگان خود قرار داده اند.

پیمایش سوخت چگونه محاسبه می شود؟

اپلیکیشن تاکسی یاب

میزان پیمایش برای هر خودرو مجموع پیمایش سفرهایی است که برای جابجایی مسافر طی می کند. اگر بخواهیم این موضوع را ساده تر بیان کنیم، از زمانی که راننده سفر را می پذیرد و شروع به حرکت به سمت مبدا مسافر می کند، تا وقتی که مسافر را به مقصد می رساند، پیمایش سفر محسوب می شود که معمولا این پیمایش چند کیلومتر می باشد. حال با جمع کل پیمایش های یک راننده در یک زمان مشخص (برای مثال یک هفته)، پیمایش سوخت وی در مدت زمان مذکور به دست می آید.

شرکت های حمل و نقل هوشمند مسافر، چگونه پیمایش سوخت را اعلام می کنند؟

براساس مصوبه هیئت وزیران، قرار است سامانه ای به نام سماس (سامانه مشترک اطلاعات سفرها) توسط وزارت کشور راه اندازی شود. تمامی کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات حمل و نقل هوشمند مسافر موظند پس از اینکه سامانه سماس راه اندازی شد، اطلاعات سفرهای خود را روزانه به صورت هوشمند برای این سامانه ارسال نمایند. یکی از داده های اطلاعات سفر، پیمایش سفر می باشد. وزارت کشور از طریق سامانه سماس به میزان پیمایش سفرهای رانندگان دسترسی پیدا می کند. با توجه به اینکه وزارت کشور برای آماده سازی سامانه سماس ۶ ماه زمان نیاز دارد، تمام کسب و کارهای حمل و نقل هوشمند مسافر را موظف کرده تا زمان آماده شدن سامانه سماس، پیمایش سوخت رانندگان خود را از طریق پنل اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در قالب فایل اکسل به صورت ماهانه اعلام نمایند.

شرکت هایی که در حال حاضر به صورت هوشمند خدمات حمل و نقل مسافر ارائه می دهند، بایستی نرم افزار خود را توسعه داده و امکان محاسبه پیمایش سوخت را به آن اضافه کنند. این امکان برای شرکت هایی که بستر نرم افزاری مناسب و تیم توسعه دهنده قوی دارند کار چندان سختی نیست. اما شرکت ها و کسب و کارهای حمل و نقلی که به صورت هوشمند خدمات ارائه نمی دهند، برای انجام این کار نیاز به اپلیکیشن محاسبه پیمایش سوخت دارند و بایستی جهت تهیه آن اقدام نمایند. در همین راستا تیم توسعه دهنده نرم افزار ایکب، نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت را به کلیه پلتفرم های خود به عنوان یکی از امکانات نرم افزار ایکب اضافه کرده است و آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه به مشتریان خود میباشد.

اعتبار سهمیه سوخت چگونه برای رانندگان واریز می شود؟

پس از آنکه کسب و کار ارائه دهنده خدمات هوشمند حمل و نقل مسافر فایل اکسل اطلاعات پیمایش سفر رانندگان را در پنل اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی آپلود نماید، اعتبار سهمیه سوخت به حساب رانندگان واریز می شود. واریز این اعتبار به حساب رانندگان از طریق شماره شبای موجود در فایل اکسل اطلاعات پیمایش سفر انجام می شود. شماره شبای اعلام شده برای هر راننده باید به نام خود راننده باشد و در غیر این صورت اعتبار سهمیه سوخت به حساب وی واریز نخواهد شد. لازم به ذکر است که اعتبار سهمیه سوخت به صورت ریالی است ولی فقط در جایگاه های سوخت قابل استفاده می باشد و بجز استفاده برای خرید سوخت، کاربرد دیگری ندارد.

نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت چیست؟

نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت

نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت می تواند یک نرم افزار تک منظوره و صرفا برای محاسبه پیمایش سوخت رانندگان یا بخشی از یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی باشد. این نرم افزار به صورت اپلیکیشن روی گوشی رانندگان نصب می گردد و اطلاعات سفر و مسافت هایی که راننده برای انجام یک سفر طی می کند را به سرور ارسال می نماید. اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی با توجه به ساختاری که دارند تنها با اضافه کردن چند امکان جدید می توانند محاسبه پیمایش سوخت را انجام دهند و نیازی به طراحی و ساخت یک اپلیکیشن جداگانه برای محاسبه پیمایش سوخت ندارند. به طور کلی کارهای مورد نیاز نرم افزاری برای تهیه گزارش پیمایش سوخت شامل موارد زیر می باشد:

  1. ذخیره اطلاعات سفر اعم از مسافت طی شده توسط راننده به سمت مبدا مسافر و مسافت طی شده از مبدا مسافر تا مقصد وی.
  2. دریافت شماره شبای راننده و ذخیره آن.
  3. پیاده سازی الگوریتم محاسبه میزان پیمایش راننده در زمان مشخص.
  4. پیاده سازی امکان گرفتن خروجی اکسل از پیمایش سوخت رانندگان.

با در نظر گرفتن موارد مذکور در طراحی اپلیکیشن تاکسی اینترنتی می توان قابلیت محاسبه پیمایش سوخت را به نرم افزار تاکسی اینترنتی اضافه کرد.

چگونه نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت تهیه کنیم؟ | اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ایکب

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ایکب یک پلتفرم نرم افزاری جامع در حوزه حمل و نقل مسافر است که به منظور هوشمند سازی کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات حمل و نقل مسافر طراحی شده است. ایکب مناسب تاکسی اینترنتی ها، تاکسی بیسیم ها، آژانس ها، تاکسیرانی ها، شهرداری ها و تمامی کسب و کارهایی است که ناوگان حمل و نقل دارند. تیم توسعه دهنده ایکب به منظور رفع نیاز مشتریان ارزشمند خود، برنامه محاسبه پیمایش سوخت را پیاده سازی و به نرم افزار ایکب اضافه کرده است. با نرم افزار ایکب می توانید علاوه بر تهیه گزارش های پیمایش سوخت رانندگان به صورت دائمی و در هر لحظه، از دهها امکان مفید دیگر نیز بهره بگیرید.برای خرید اپلیکیشن محاسبه پیمایش سوخت با شماره تلفن های ۰۹۱۶۷۱۲۵۷۷۰ یا ۰۹۱۶۷۱۲۵۷۷۰ تماس بگیرید یا در قسمت تماس با ما(کلیک کنید)، پیغام خودتان را برای ما ارسال کنید

[تعداد: ۱۳    میانگین: ۴.۴/۵]

درباره ما

بیش از 5 سال سابقه توسعه و طراحی نرم افزارهای مختلف و اجرای نرم افزارهای حمل و نقل در 18 استان کشور و 4 کشور خارجی. با نرم افزاری کامل و با پشتیبانی 24 ساعته به مشتریانمان سرویس می دهیم

به مشاوره نیاز دارید ؟

برای مشاوره یا خرید نرم افزار حمل و نقل با ما در تماس باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *