طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب | نقش گزارشات آماری در موفقیت کسب و کار

طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب | نقش گزارشات آماری در موفقیت کسب و کار

طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب | چگونه با استفاده از گزارشات کسب و کاری پیروز میدان رقابت شویم؟

در این نوشته قصد داریم ابزاری بسیار قوی برای افزایش توان رقابتی در اقیانوس قرمز کسب و کارهای تاکسی یاب معرفی کنیم. ابزاری که باید در طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب در نظر گرفته شده و در فرایند ساخت آن مورد توجه قرار گیرد. این ابزار، گزارشات کسب و کار است. گزارشاتی که می تواند مانند چراغی نورانی، مسیر موفقیت کسب و کار شما را روشن نماید.

گزارشات در اپلیکیشن تاکسی یاب چیست و چه کاربردی دارد؟

بخش گزارشات در اپلیکیشن تاکسی یاب قسمتی از این نرم افزار است که تلاش می کند با استفاده از داده های به دست آمده از مشتریان، رانندگان و سایر کاربران سیستم، اطلاعات مفید کسب و کاری استخراج نماید و به صورت گزارش به مدیران نمایش دهد. این گزارشات وضعیت کسب و کار را از ابعاد مختلف نشان می دهند و می توان براساس آن ها برای آینده کسب و کار تصمیم گرفت. برای مثال اگر شما مدیر یک تاکسی اینترنتی باشید، بدون شک می دانید که کاهش لغو سفرها توسط رانندگان چقدر می تواند در موفقیت کسب و کار شما موثر باشد. برای همین ممکن است قصد داشته باشید تعداد سفرهای لغو شده توسط رانندگان را کاهش دهید. چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ بدون شک یکی از راه حل ها پیدا کردن گروهی از رانندگان است که بیشترین و کمترین لغو سفر را دارند. گرچه نوع برخورد با این دو گروه از راننده های عزیز بستگی به رویکرد شما و سیاست های مجموعه شما دارد، اما احتمالا گروه اول را جریمه و گروه دوم را تشویق خواهید کرد. در مثال مذکور، استخراج لیست رانندگانی که بیشترین و کمترین میزان لغو سفر را داشته اند، یکی از گزارشاتی است که توسط ابزار گزارشات تهیه می شود و پیاده سازی آن بایستی در طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب در نظر گرفته شده باشد. 

چگونه در طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب بستر مناسب گزارشات را در نظر بگیریم؟

طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب مراحل و نکات خاصی دارد که در مقاله ای جداگانه به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. اما موضوعی که در طراحی نرم افزار تاکسی یاب به منظور پیاده سازی گزارشات باید از ابتدا در نظر گرفته شود، ساختار و مدل داده ای است. اینکه چه نوع دیتابیسی استفاده گردد، چه داده هایی در آن ذخیره شود و مدل ذخیره آن ها در دیتابیس به چه صورت باشد، اهمیتی فراوانی در پیاده سازی گزارشات دارد. درواقع گزارشات اطلاعاتی هستند که از همین داده ها استخراج می شوند و هر چقدر داده های مهم تری به صورت مناسب ذخیره شده باشند، استخراج گزارشات مفید، آسان تر خواهد بود.

چگونه با استفاده از گزارشات کسب و کاری پیروز میدان رقابت شویم؟

طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب

گزارشات کسب و کاری یکی از مهم ترین ابزارهایی است که در کسب و کارهای استارتاپی و آنلاین می تواند به افزایش توان رقابتی کمک کند. با استفاده از گزارشات می توانید نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود را پیدا کنید، نیاز اصلی مشتریان را بهتر بفهمید و خدمات خود را بهینه تر کنید که در نهایت همه این ها کمک می کنند کسب و کار شما بهبود یافته و سودهی آن بیشتر شود. با توجه به اهمیت این موضوع، مجموعه ای از مفیدترین گزارشاتی که باید در طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب در نظر گرفته شوند را به صورت زیر برای شما آورده ایم:

 

گزارش اول: گزارش عملکرد رانندگان

ناوگان مهم ترین عامل موثر در موفقیت نرم افزارهای تاکسی اینترنتی است. به طوری که این روزها رقابت سختی برای جذب راننده های بیشتر بین بازی گردان های حمل و نقل مسافر شکل گرفته است. تا جایی که برخی از آن ها مبالغ قابل توجهی برای جذب یک راننده هزینه می کنند. اما عامل تاثیر گذار بر موفقیت پس از جذب راننده، بررسی و اقدام مناسب در جهت بهبود عملکرد وی می باشد. بررسی عملکرد رانندگان با مجموعه ای از گزارشات قابل انجام است که ما به این مجموعه، گزارش عملکرد رانندگان می گوییم.

با استفاده از این مجموعه گزارشات می توان عملکرد رانندگان را از نظر رفتاری و مالی بررسی کرد. مواردی از قبیل نوع برخورد با مشتریان، میزان پیمایش و عملکرد در سیستم و میزان تعامل مالی و درآمد وی از جمله نتایج حاصل از این مجموعه گزارشات می باشد. با استفاده از نتایج به دست آمده از گزارشات می توان اقدامات مناسبی در جهت بهبود عملکرد راننده انجام داد.

گزارش دوم: گزارش عملکرد مشتریان

مشتریان کسانی هستند که اگر نباشند بدون شک ورشکست می شوید و در صورتی که راضی باشند کسب و کار شما به موفقیت می رسد. کسب رضایت و افزایش تعداد مشتریان مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. حتی افزایش بهره وری و بهبود عملکرد ناوگان در جهت کسب رضایت مشتریان و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به آن هاست. با توجه به اهمیت مشتریان، نیاز است که شما گزارشاتی از عملکرد آن ها را همیشه بررسی کنید. بدین منظور مجموعه ای از مفیدترین گزارشات عملکردی مشتریان  در طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب باید در نظر گرفته شود.

گزارش سوم: گزارش مالی

گزارشات مالی مجموعه ای از گزارشات مفید در زمینه مالی کسب و کار شما هستند که با استفاده از آن ها می توانید وضعیت کلی کسب و کار خود را مشاهده و مدیریت کنید. مواردی از قبیل میزان هدیه ها و تخفیف ها، درآمد کل، سود و زیان، اعتبار مشتریان و رانندگان و … از جمله نتایج این مجموعه از گزارشات می باشد. بسیار مهم است که در ساخت اپلیکیشن تاکسی یاب گزارشات مالی پیاده سازی شوند.

گزارش چهارم: گزارشِ ترین ها

ترین ها مجموعه ای از گزارشات هستند که نفرات اول در بین مشتریان و رانندگان را به ترتیب نمایش می دهند. این اول بودن می تواند در هر زمینه ای باشد. برای مثال نفرات اول در زمینه لغو سفرها یا نفرات اول در زمینه پذیرش سفرها جزیی از این مجموعه گزارشات هستند. با استفاده از آن ها می توان بهترین و بدترین مشتریان و رانندگان را پیدا کرد، برخی از تخلفات را شناسایی کرد و به برخی از نقاط ضعف و قوت سیستم پی برد. این مجموعه گزارشات می تواند هزینه طراحی اپلیکیشن تاکسی یاب را کاهش دهد.

 

گزارشات کسب و کاری در اپلیکیشن تاکسی یاب ایکب

ایکب پلتفرمی است که تاکسی اینترنتی، نرم افزار باربری آنلاین و پیک موتوری را در کمترین زمان، با برند و نام تجاری سفارشی، فرآهم می آورد. برای آشنایی بیشتر با پلتفرم ایکب پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی

 

 

 

 

ما در طراحی و ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ایکب تمامی گزارشات ذکر شده در مقاله را پیاده سازی کرده ایم و در ادامه قصد داریم لیست این ۵۲ گزارش را به صورت جزیی تر در اختیار شما قرار دهیم.

 

لیست گزارشات کسب و کاری اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ایکب

گزارشات مربوط به عملکرد راننده:

  1. تعداد نظرات به تفکیک امتیاز 
  2. پیمایش سفیر 
  3. تعداد سفرهای رد کرده
  4. تعداد سفرهای نپذیرفته 
  5. تعداد سفرهای موفق 
  6. تعداد سفرهای کنسل شده توسط راننده
  7. تعداد سفرهای کنسل شده توسط پشتیبانی
  8. تعداد سفرهای دیسپچری
  9. تعداد سفرهای اپلیکیشنی
  10. تعداد سفرهای کنسل شده توسط مشتری
  11. درصد پذیرش سفرها 
  12. درآمد 
  13. کارکرد 
  14. درآمد سیستم برای شرکت از جانب این راننده
  15. هدیه 
  16. تخفیف 
  17. مجموع شارژ حساب 
  18. مجموع مبلغ افزایش اعتبار (از طریق پشتیبانی)
  19. میانگین امتیاز 

گزارشات مربوط به عملکرد مشتری:

  1. تعداد سفر ها
  2. تعداد سفرهای موفق
  3. تعداد سفرهای کنسل کرده توسط مشتری
  4. تعداد سفرهای موفق 
  5. تعداد سفرهای کنسل شده توسط راننده
  6. تعداد سفرهای کنسل شده توسط پشتیبانی
  7. تعداد سفرهایی که در آن راننده ای یافت نشده
  8. تعداد سفرهای فعال
  9. درصد موفقیت سفرها 
  10. پیمایش مشتری 
  11. میزان شارژ حساب از طریق بانک
  12. هزینه سفرها
  13. جمع مبالغ کد تخفیف
  14. جمع مبالغ کد دعوت
  15. تعداد دعوتی ها 
  16. میانگین امتیاز

گزارشات مالی:

  1. تعداد درخواست ها
  2. مجموع هزینه سفرها
  3. مجموع هزینه سفرهای نقدی
  4. مجموع هزینه سفرهای اعتباری
  5. مجموع کمیسیون ها 
  6. مجموع هزینه کد تخفیف
  7. مجموع شارژ حساب رانندگان
  8. مجموع بدهی به رانندگان 
  9. مجموع طلب نزد رانندگان 
  10. مجموع اعتبار هدیه داده شده به رانندگان
  11. مجموع اعتبار مشتریان
  12. مجموع شارژ حساب مشتریان از طریق درگاه بانکی
  13. مجموع افزایش اعتبار توسط پشتیبانی برای مشتریان
  14. مجموع کاهش اعتبار توسط پشتیبانی برای مشتریان
  15. مجموع مبالغ کد دعوت
  16. سود سیستم 

گزارشِ ترین ها: این گزارش مشتریان و سفیران را به ترتیب عملکرد در زمینه ای خاص نمایش می دهد.

 

جمع بندی

با توجه به نقش گزارشات و آمارهای کسب و کاری در موفقیت تاکسی اینترنتی ها، نرم افزار حمل و نقل ایکب با تجربه ۴ ساله در این حوزه، گزارشات جامع و مفیدی را پیاده سازی کرده که ۵۲ گزارش ذکر شده در بالا تنها بخشی از آن ها می باشد. علاوه بر این ۵۲ گزارش، گزارشات دیگری در بخش های دیگر نرم افزار تاکسی یاب ایکب در نظر گرفته شده است که می تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک نماید. 

اگر می خواهید متفاوت وارد این حوزه شوید، با ما تماس بگیرید. برای خرید اپلیکیشن تاکسی یاب با مزیت های رقابتی با ما ارتباط بگیرید.

برای خرید اپلیکیشن تاکسی یاب با شماره تلفن ۰۹۱۶۷۱۲۵۷۷۰ تماس بگیرید یا در قسمت تماس با ما، پیغام خودتان را برای ما ارسال کنید

همچنین اگر در خصوص این مطلب پیشنهادی دارید، در پایین همین صفحه نظر خودتان را ارسال فرمایید.

[تعداد: ۷    میانگین: ۴.۴/۵]

درباره ما

بیش از 5 سال سابقه توسعه و طراحی نرم افزارهای مختلف و اجرای نرم افزارهای حمل و نقل در 18 استان کشور و 4 کشور خارجی. با نرم افزاری کامل و با پشتیبانی 24 ساعته به مشتریانمان سرویس می دهیم

به مشاوره نیاز دارید ؟

برای مشاوره یا خرید نرم افزار حمل و نقل با ما در تماس باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *