طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ

طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ

نکاتی کلیدی در طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ | چگونه شکست نخوریم!

برای طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ ، اول باید اسنپ رو بشناسیم ، کمی بیشتر در موردش بدونیم ، بعد بررسی کنیم که آیا اصلا می تونیم با ساخت اپلیکیشن مشابه اسنپ ، با اسنپ رقابت کنیم؟ اصلا منطقی هست که با اسنپ وارد رقابت شد؟ اگر بله ، با چه روش و با چه استراتژی میشه در بازاری وارد شد که همین الان غول اسنپ در این بازار داره جولان میده ؟ با ما باشید که در این مطلب نکاتی که مربوط به ساخت نرم افزار مشابه اسنپ هست رو بررسی کنیم.

کمی بیشتر در مورد اسنپ بدونیم

اینجا در خصوص موضوعاتی که کمتر در موردش صحبت میشه حرف می زنیم.

اپلیکیشن تاکسی اینتنرتی اسنپ الان در ۱۲۰ شهر بزرگ و کوچیک در حال فعالیته و بیش از ۱۲ میلیون از مردم ایران ، اسنپ رو نصب کردند. همچنین بیش از ۵۰۰ هزار راننده ثبت نام شده در اسنپ فعالیت می کنه! 

سهامداران اسنپ هم ترکیبشون به این شکل هست که آقای ژوبین علاقبند ، مدیر عامل اسنپ گفته:

 

ساخت اپلیکیشن مشابه اسنپ

اسنپ توی شهرها نمایندگی میده و افرادی رو استخدام می کنه که اون دفتر نمایندگی رو مدیریت کنند. این دفترها برای ثبت نام راننده ها و رفع مشکلاتشون هستند. وقتی اپلیکیشن اسنپ توی یک شهر شروع می کنه ، کلی پول به راننده ها و مسافر ها میده که جای پای خودش رو در اون شهر محکم کنه.

آیا با طراحی نرم افزار مشابه اسنپ ، میشه با اسنپ رقابت کرد؟

 

جواب این سوال، در ۹۵ درصد مواقع، نه هست! بله درست خوندین ، با اسنپ نمیشه رقابت کرد! نمیشه دقیقا مثل اسنپ کار کرد و در رقابت پیروز شد. علت های این موضوع هم ایناست:

  1. پول : اسنپ به اندازه ای پول داره که می تونه برای مدت طولانی قیمت سفرها رو کم کنه و خودش به راننده پول اضافه بده تا بین مردم جا بیفته، بعد آرام آرام قیمت ها رو برگردونه. (به این روش در بازاریابی ، dumping می گن، اگر می خوایید در مورد dumping  بیشتر بخونید، این مقاله رو از دست ندید)
  2. معرف و مشهور بودن: الان اکثر مردم در اکثر شهرهای ایران، اسنپ رو میشناستند، یعنی از هر ۱۰ نفر، دو نفر اسنپ رو روی گوشی هاشون نصب کردند. این معروف بودن کار رو برای رقبا سخت می کنه
  3. با تجربه بودن و دانش اجرا: تیم اسنپ تجربه اجرا رو داره ، تمام چم و خم های این بازار رو می شناسن و نیروهای بازاریاب اون ، کاملا میدونن چطور باید بازار اسنپ رو توسعه بدن! تیم اسنپ همیشه از اون هایی که می خوان تازه شروع کنن ، یک گام جلو تر هستند

اپلیکیشن اسنپ در شهر من نیست!

طراحی نرم افزار مشابه اسنپ

دو حالت وجود داره، یا اون شهری که می خوایید شروع کنید، اسنپ نیست و هنوز نیومده یا اینکه اسنپ اومده و داره فعالیت می کنه.

در حالت اول ، شما در یک اقیانوس آبی (بازاری که هیچ رقینی نداره) هستید و در حالت دوم در یک اقیانوس قرمز (بازاری که رقبا همدیگه رو قل و قم کردن و خونشون آب اقیانوس رو قرمز کرده)

برای مطالعه بیشتر در این خصوص این مقاله از متمم رو مطالعه کنید.

معرفی کتاب اقیانوس آبی

حالت اول: فقط شما هستید، در یک اقیانوس آبی

در حالت اول که کار راحته و عملا با یک اپلیکیشن خوب و یک اجرای خوب (تبلیغات ، پشتیبانی و …) به اهدافتون می رسید و همه چی عالی و خوبه! اما اگر شهر شما بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت داره (لیست شهرها به همراه جمعیت) و هنوز اسنپ نیومده ، بزودی وارد شهر شما میشه و با کلی تبلیغات و پیشنهادهای مالی خوب به راننده ها و مسافر ها و اقیانوس شما رنگش عوض می شه و شما می مونید و رقابت نابرابر با اسنپ که همون حالت دومی هست که در ادامه می گیم

حالت دوم: اسنپ در شهر شما هست و از روز اول باید با اسنپ رقابت کرد

فرقی نمیکنه کدوم یکی از این دو حالت باشه، اما سوالی که باید پاسخش بدیم ، اینه:

سفارش نرم افزار مشابه اسنپ

جواب این سوال یک نسخه ی یکسان و کامل نیست. اما به نظر میرسه استراتژی هایی رو میشه به کار گرفت که این استراتژی ها، باعث گرفتن سهم از بازار توسط شما میشه. سهم از بازار یعنی اگر کل سفرهای دربستی یک شهر با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری، ۱۰ هزار سفر در روز باشه، شما بتونید با داشتن اپلیکیشن مشابه اسنپ ۳ هزار سفر از این تعداد رو سهم خودتون بکنید. در مورد سهم از بازار، هیچ وقت یک شرکت، همه ی سهم رو نمیتونه بگیره و این حجم بازار، همیشه بین شرکت های مختلف به صورت نابرابر ، تقسیم میشه . حالا سوال اینه:

چطوری از بازار تاکسی اینترنتی سهم بیشتری بگیریم؟

طراحی نرم افزار مشابه اسنپ

خیلی سخت میشه در بازار سفرهای دربستی سهم بیشتری از اسنپ داشت، اما در ادامه روش هایی و استراتژی هایی رو می گیم که میشه در فضای غیر رقابتی (اقیانوس آبی) فعالیت کرد و جایی که اسنپ ورود نمی کنه یا کمتر ورود می کنه، نقش ایفا کرد. 

همچنین میشه با امکانات نرم افزار بیشتری نسبت به اسنپ، مزایایی ایجاد کرد و با اسنپ تفاوت هایی داشته باشید.

در ادامه مواردی رو می گیم که می شه سهمی از بازار رو گرفت و متفاوت تر کار کرد.

یک: در خرید نرم افزار مشابه اسنپ ، نباید نرم افزار شما از اسنپ کمتر باشد!

انسان ها ذهن مقایسه گری دارند، شما نمی توانید با نرم افزاری که امکانات کمتری نسبت به اسنپ دارد، با او رقابت کنید. به همین منظور باید نرم افزار داشته باشید که حداقل تمامی امکانات موجود در نرم افزار اسنپ را داشته باشد (مشاهده امکانات نرم افزار ایکب) 

این شرط به عنوان یک لازم هست، اما کافی نیست. بعد از مطمئن شدن از این موضوع، با به کار گرفتن سایر مواردی که در ادامه می گیم، می تونید در این کسب و کار موفق بشید.

دو: آژانس ها همچنان مشتری دارند!

آژانس ها، سالیان سال در یک محله کار می کنند، مشتریان ثابت خودشون رو دارن، اعتماد مردم رو جلب کردن، همیشه در دسترس بودن و همچنان درصدی از مردم، از تاکسی سرویس ها سرویس می گیرند. مردمی که آشنا بودن با مدیر آژانس و راننده های اون آژانس براشون اهمیت داره. حالا فرض کنید نرم افزار شما امکان این رو داشته باشه که تاکسی سرویس ها بتونند به او وصل بشن ( در نرم افزار ثبت نام کنن) و راننده های خودشون رو در سیستم تعریف کنند و اگر مشتری با آژانس تماس گرفت، آژانس اطلاعات سفر (مبدا و مقصد و اطلاعات مسافر) رو برای راننده هاش بفرسته و سفر روی سیستم نرم افزاری شما انجام بشه. از نظر مالی هم، هم مدیر آژانس منتفع بشه و هم شما.

این امکان و این استراتژی مزایای زیر رو داره:

  • ورود به بخشی از بازار که اسنپ ورود نمی کنه
  • کنسل نشدن سفرهای آژانس به دلیل نبودن راننده
  • امکان لینک شدن آژانس ها با هم (آژانس ها بتونن از راننده های همدیگه استفاده کنند)
  • رانندگانی توی سیستم هستند که شغلشون اینه و حرفه ای هستند

سه: سفرهای تلفنی رو از دست ندید!

درصد زیادی از مردم هستند که روزانه سفر دربستی میرن، اما از تاکسی اینترنتی استفاده نمی کنند. بعضی از علت های استفاده نکردن از اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی:

  • با تکنولوژی راحت نیستند
  • تلفن همراه هوشمند ندارند (گوشی ساده دارند)
  • دسترسی به اینترنت ندارند
  • می خواهند با خط ثابت درخواست بدهند
  • حوصله کار با نرم افزار رو ندارند

این افراد می خوان که با یک زنگ زدن، سرویس بگیرن. اسنپ این امکان رو در اختیارشون نمی ذاره. برای داشتن این مشتریان و سرویس دادن به اون ها، شما باید این امکان رو داشته باشید که از طریق پنل مدیریتی، برای این مشتریان سفر تعریف کنید و سفر رو برای راننده های خود که در سطح شهر هستند، ارسال کنید (چه شما چه همکاراتون که نقش اپراتور رو دارن) 

این امکان در نرم افزار تاکسی اینترنتی ایکب پیاده سازی شده و مزیت رقابتی برای مشتریانش بوجود آورده.

چهار: سازمان ها رو مشتری خودتون کنید

قطعا در شهری که زندگی می کنید روابطی دارید که میتونید با رستوران ها، شرکت ها و سایر مکان های تجاری و اداری مذاکره کنید که اونها برای کارمندانشون یا مشتریانشون از سرویس شما استفاده کنند. حجم درخواست های سازمانی برای تاکسی اینترنتی حجم بالایی است که میتونه سفرهای موفق روزانه شما رو افزایش بده. برای این کار، نرم افزار شما باید امکانی داشته باشه که به اون مجموعه یک پنل سازمانی با نام کاربری و رمز عبور خودش بده و از طریق اون پنل، برای همکاران یا مشتریان خودش ، درخواست خودرو بدهند. به این امکان پنل سازمانی می گن، که در پلتفرم ایکب پیاده سازی شده!

پنج: تاکسی های شهری ، راننده های شما بشن!

اسنپ و تپسی مجاز به ثبت نام تاکسی های شهری نیستند. به همین جهت هیچوقت نمی تونن تاکسی های تاکسی رانی را جذب کنند. بنابراین اگر شما بتونید موافقت سازمان تاکسی رانی شهر را بگیرید و یک مدل همکاری تعریف کنید و از آن تاکسی ها استفاده کنید، می تونید براحتی مشکل جذب راننده را حل کنید. در تبلیغات هم این موضوع که تاکسی ها، ماشین های شما هستند مزایای مهمی داره:

  1. به صورت فول تایم توی سیستم آنلاین هستند
  2. شغلشون رانندگی هست و در کارشون حرفه ای هستند
  3. مسیریابی رو خیلی خوب بلدند
  4. اعتماد مردم به تاکسی های رسمی بیشتر از خودروهای شخصی است
  5. حمایت سازمان های تاکسی رانی رو دارید

شش: راننده ها در جای درست در زمان درست باشن

یکی از مهم ترین فاکتور های رضایت مسافر ، تایید سریع راننده و رسیدن با کمترین زمان ممکن است. برای همین اگر در یک منطقه، درخواست زیاد باشه اما راننده نباشه، کسی سفر رو تایید نمی کنه و باعث میشه مشتری ناراضی بشه. برعکس این موضوع هم صادق است. یعنی اگر در یک منطقه، راننده زیاد باشد اما درخواست کم باشد، راننده ها بی کار می مانند و راننده ها ناراضی می شوند.

اسنپ این امکان را ناده که به راننده بگه الان در کدام منطقه درخواست زیاد است که راننده به آن منطقه برود. داشتن همچین امکانی باعث می شه که در نهایت تعداد راننده ها و درخواست ها ، در همه مناطق متناسب باشه و رضایت هر دو طرف تامین شود. این امکان در نرم افزار ایکب وجود دارد و در اپ راننده روی نقشه، مناطق پر درخواست نمایش داده می شه.

readMore

جمع بندی

با توجه به تمام مواردی که مطرح شد، نرم افزار حمل و نقل ایکب با تجربه ۴ ساله در این حوزه، امکاناتی رو در نظر گرفته که باعث ایجاد مزیت رقابتی و کسب سهم از بازار و افزایش تعداد سفر می شه.

اگر می خواهید متفاوت وارد این حوزه بشید و موفق بشید، با ما تماس بگیرید. برای خرید اپلیکیشن مشابه اسنپ ، یا سفارش نرم افزار مشابه اسنپ با مزیت های رقابتی ، با ما ارتباط بگیرید.

برای خرید نرم افزار مشابه اسنپ با شماره تلفن ۳۳۲۱۵۸۴۹ – ۰۶۶ تماس بگیرید یا در قسمت تماس با ما، پیغام خودتون رو برامون ارسال کنید

همچنین اگر در خصوص این مطلب پیشنهادی دارید، در پایین همه صفحه نظر خودتون رو ارسال کنید.

[تعداد: ۱۰    میانگین: ۴.۶/۵]

1 دیدگاه

  1. ارش
    ۱۳۹۸-۰۴-۲۵ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

    سلام ممنونم مفید بود
    موفق باشید

درباره ما

بیش از 5 سال سابقه توسعه و طراحی نرم افزارهای مختلف و اجرای نرم افزارهای حمل و نقل در 18 استان کشور و 4 کشور خارجی. با نرم افزاری کامل و با پشتیبانی 24 ساعته به مشتریانمان سرویس می دهیم

به مشاوره نیاز دارید ؟

برای مشاوره یا خرید نرم افزار حمل و نقل با ما در تماس باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *