کاهش هزینه با پایین آوردن میزان سفرهای کنسل شده در نرم افزار تاکسی اینترنتی

کاهش هزینه لغو سفر در نرم افزار تاکسی اینترنتی

یکی از دلایل هدر رفتن سود و سرمایه در شرکت های تاکسیرانی، سفرهای کنسل شده در نرم افزار تاکسی اینترنتی توسط راننده است. در ادامه به روش های کنترل این جریان در هر سیستم می پردازیم .

هدف اصلی هر شرکت بزرگ، رسیدن به بیشترین سود ممکن در زمینه کاری است. البته گاهی شرکت ها فراموش می کنند که همواره نباید سود را بیشتر کرد، بلکه می توان با کاهش ضرر و زیان نیز به سود رسید.

یکی از دلایلی که پلتفرم را متحمل ضرر می کند، سفرهای کنسل شده در نرم افزار تاکسی اینترنتی توسط راننده است.

در مقاله برای راه اندازی کسب و کار تاکسی اینترنتی چه کنیم راهنمایی های لازم را به کارآفرینان علاقه مند به این حوزه کرده ایم .

طبق آخرین آمار به دست آمده، میانگین میزان سفرهای کنسل شده توسط رانندگان 12 درصد از مجموعه کل سفرهای کنسلی بوده است. به نظر در قیاس با کل مجموعه عدد بزرگی به حساب می آید.

دلایل شکل گیری سفرهای کنسل شده در نرم افزار تاکسی اینترنتی

بازخوردهایی که از رانندگان به دست می آید، نشان دهنده دلایل زیر برای کنسل شدن سفر هستند.

  • راننده مسافر را تایید می کند و در ادامه یا مسیر طولانی است و یا این که مسیر روبرو پرترافیک است، بنابراین سفر در سیستم تاکسی اینترنتی کنسل می شود.
  • راننده سفر را به دلیل این که یا بیش از 5 دقیقه منتظر مانده و یا این که تلفن مسافر در دسترس نیست ترک می کند
  • مشکلات شخصی به وجود می آید و ناگهان راننده سفر را کنسل می کند
  • سیستم مکان قرار گیری مسافر را اشتباه نشان می دهد بنابراین راننده سفر را ترک می کند.

روش های برای کاهش سفرهای کنسلی توسط رانندگان

به طور کلی شرکت های صاحب نرم افزار تاکسی اینترنتی  از این که چطور راننده را کنترل و یا به خاطر کنسل کردن سفر تنبیه کنند، ترس دارند.

همچنین از طرفی رانندگان نیز در مورد الگوریتم های موجود در برنامه تاکسی اینترنتی نسبت به کاهش سفرهای کنسلی اطلاع چندانی ندارند.

بنابراین باید نگاهی بیندازیم به راه های کاهش سفرهای کنسلی:

به رانندگان خود آموزش دهید

هدف اصلی آموزش رانندگان برای استفاده صحیح از نرم افزار تاکسی اینترنتی است. یکی از بهترین راه های موجود آموزش گام به گام کنترل و مدیریت سفرها، منطقه اطراف و وضعیت های ممکن خواهد بود. از جمله این آموزش ها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • هیچگاه دکمه تایید را تا زمانی که از مسیر و یا فاصله خود با مسافر مطمئن نیستید فشار ندهید.
  • می توانید در برنامه سمت راننده، محیط کاری خود را مشخص کنید تا درخواست های راه دور به شما نرسد.
  • دیگر رانندگان را در مسیر ببینید تا بتوانید مناطق پر مسافر و مناطقی که کمتر تحت پوشش تاکسی اینترنتی است را تشخیص دهید

هزینه کنسلی سفر اعمال کنید

یکی دیگر از راه های جلوگیری از کنسل شدن سفرها توسط رانندگان، اعمال هزینه کنسلی سفر به عهده راننده است.

در این سیستم اگر راننده عملیات زیر را انجام دهد، باید هزینه کنسلی را بپردازد:

  • کنسل شدن سفر بعد از تایید سفر
  • راننده بیش از 3دقیقه تاخیر و یا بیش از 200 متر فاصله با مسافر خود داشته باشد.

همچنین در این سیستم با صورت پذیرفتن عملیات زیر، راننده موظف به پرداخت هزینه کنسلی نخواهد بود:

  • راننده، سفر را 5 دقیقه بعد از رسیدن خود به مقصد و نرسیدن مسافر کنسل کند

کنترل سفرهای کنسل شده

شما می توانید به عنوان صاحب و دارنده سیستم تاکسی اینترنتی ، میزان کنسل شدن سفرها را برای هر راننده در طول ماه یا هفته کنترل نمایید.

بهترین راه حل برای کنترل این مساله، ساختن سیستم گزارش گیری راننده است. می توانید به راحتی این فایل را در یک سیستم کلاود مثل گوگل درایو ذخیره کنید.

این گزارش می تواند اطلاعات متفاوتی در مورد هر راننده از جمله میزان و تعداد سفرهای کنسل شده راننده را در خود داشته باشد. اگر میزان سفرهای کنسلی راننده زیاد از حد بود، باید به صورت شخصی با او تماس گرفته و دلیل کار را جویا شوید. این حرکت نه تنها به راننده در مورد کنترل شما روی سیستم رانندگی او هشدار می دهد بلکه به شما نیز کمک می کند تا دلایل کنسل شدن سفر را بیابید.

اهداف کلی برای کاهش سفرهای کنسل شده  در نرم افزار تاکسی اینترنتی

برای بهبود سیستم و پلتفرم تاکسی اینترنتی خود پیشنهاد می کنیم که همواره رانندگان را آموزش دهید. بهترین گزینه استفاده یک سند کلی آموزشی برای هر راننده است تا با افزایش سطح دانایی آن ها در مورد سیستم، به کاهش ضرر و افزایش سود شرکت شما کمک کنند.

نظرات

[…] خرید نرم افزار تاکسی اینترنتی و راه اندازی سیستم تاکسیرانی مدرن به صورت فنی در این […]

پاسخ

ارسال نظر شما