روش های افزایش مشتری

روش های افزایش مشتری

هفت استراتژی برای جذب راننده و مسافر بیشتر | روش های افزایش مشتری

 

ارتقا و توسعه­ هر کسب و کاری وابسته به بازاریابی، افزایش مشتری و فروش بیشتر است. اگر صاحب یک آژانس یا تاکسی آنلاین هستید برای توسعه شرکت خود در هر زمینه ای لازم است استراتژی خاصی اعمال کنید. در این مقاله تیم بازاریابی ایکب روش های افزایش مشتری را برای توسعه کسب و کارهای تاکسی اینترنتی و آژانس ها مرحله به مرحله ارائه نموده است.

 

۱- شناخت جایگاه کسب و کار

در گام نخست باید بدانید کسب وکار شما در چه جایگاهی است. اگر یک آژانس یا تاکسی آنلاین کوچک تازه تاسیس هستید، مرحله ی اول کار شما بازاریابی و تبلیغات برای جذب مشتریست. اگر در منطقه خود شناخته شده هستید باید مشتریان سابق خود را تثبیت کنید و تبلیغاتتان را برای جذب مشتری جدید به مناطق دورتر گسترش دهید. اگر یک آژانس شناخته شده در سطح شهر هستید می توانید روی ارائه خدمات جدید مثل تاکسی آنلاین با برند خودتان و گسترش کسب وکارتان به سایر شهرستان های اطراف سرمایه گذاری کنید.

۲- تبلیغات هدفمند

یکی از روش های افزایش مشتری تبلیغات است. اما برای اینکه پول خود را هدر ندهید باید تبلیغات خود را در کانالی انجام دهید که مشتریان شما بیشتر آن را دنبال میکنند، پس باید مشتریان خود را بشناسید. اگر یک آژانس دارید در مرحله اول تبلیغات محیطی در منطقه ی هدف شما می تواند مناسب باشد. تهیه بیلبورد های کوچک و پخش تراکت نمونه ای از این نوع تبلیغات هستند. ولی در نظر داشته باشید که کسب و کار شما در حال رشد است و زمانی که بخواهید محیط فعالیت خود را گسترش دهید، انجام تبلیغات محیطی گسترده هزینه هنگفتی دارد پس بهتر است از گام نخست دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) خود را پی ریزی کنید. 

روش-های-افزایش-مشتری-و-راننده
روش های افزایش مشتری و راننده

۳- شبکه های اجتماعی

بهتر است یک وبسایت داشته باشید تا از طریق آن بتوانید اخبار آژانس و راه های ارتباطی و شماره تماس خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید. همچنین اگر یک استارتاپ تاکسی آنلاین دارید و بخواهید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید، داشتن یک وبسایت برای کسب و کارتان لازم است. شبکه های اجتماعی یک راه بسیار خوب برای بازاریابی هستند. بسیاری از مشتریان شما در شبکات اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و… فعال هستند پس با داشتن یک پیج بیزنسی در این شبکه ها می توانید بدون هرگونه هزینه ای با آنها در ارتباط باشید.

 

۴- ارائه ارزش واقعی به مسافران و افزایش مشتری

جزییات بسیار مهمی وجود دارند که شاید از نگاه شما پوشیده مانده باشند. اگر آژانس یا تاکسی آنلاین دارید می دانید که رانندگانتان مستقیما با مشتریان شما در ارتباط هستند پس می توانند مهم ترین عناصر بازاریابی شما باشند، اطمینان حاصل کنید که رانندگان برخورد صحیحی با مسافر داشته باشند. یک اپراتور متخصص استخدام کنید.می توانید تخفیف های جذابی برای مشتریان ثابت خود در نظر بگیرید مثلا به ازای تعداد سفر مشخصی که با سرویس های شما دارند یک سفر رایگان هدیه بگیرند. برای جذب مشتریان جدید نیز می توانید تخفیف سفراول در نظر بگیرید.

 

۵- حفظ تعادل بین تعداد رانندگان و مسافران

اگر روزانه یک هزار مشتری و تنها ۳۰ راننده داشته باشید هم مشتریان و هم رانندگان شما ناراضی خواهند بود. سعی کنید بین تعداد مسافران و رانندگان تعادل ایجاد کنید و همیشه یک راننده برای ارائه خدمات سریعتر به مشتریانتان در آژانس حضور داشته باشد. همچنین تعداد رانندگانتان باید برای ساپورت کردن تمام زمان های شبانه روز کافی باشد و برای رضایت رانندگان باید تقسیم صحیح شیفت های مختلف را در نظر داشته باشید.

 

۶- ارائه خدمات مدرن

امروزه اکثر مردم برای رفع نیاز های خود از خدمات اینترنتی استفاده می کنند و سفرهای خود را با اپلیکیشن های تاکسی آنلاین انجام می دهند. یکی از روش های افزایش مشتری توانایی رفع نیاز های جدید مشتریان است.  با داشتن یک اپلیکیشن تاکسی آنلاین مشتریان در هر کجا و هر زمان به خدمات شما دسترسی دارند ومی ­توانند سرویس مورد نظر خود را رزور کنند و از امکانات آژانس مورد اطمینان خود به صورت آنلاین بهره مند شوند.

 

۷- مدیریت کارکنان و مشتریان

هرچقدر که تعداد مشتریان شما افزایش یابد و کارکنان بیشتری داشته باشید نیاز افزونتری به یک سیستم مدیریت هوشمند دارید. با گسترش فعالیتتان میتوانید پایگاه ها و نمایندگی های مختلفی در اقصا نقاط شهر ایجاد کنید. این امر نیازمند صرف هزینه هنگفتی است، به جای آن می توانید یک برنامه تاکسی آنلاین برای مدیریت رانندگان ومشتریان خود داشته باشید البته برنامه شما باید بتواند با سایر اپلیکیشن های تاکسی آنلاین رقابت کند و تمام امکانات مورد نیاز شما را فراهم کند.

 

 چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره یا راهنمایی دارین، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۹۱۶۷۱۲۵۷۷۰

ایکب، پلتفرم جامع حمل و نقل (تاکسی اینترنتی و نرم افزارهای تاکسی بیسیم و مدیریت آژانس)

درباره ما

بیش از 5 سال سابقه توسعه و طراحی نرم افزارهای مختلف و اجرای نرم افزارهای حمل و نقل در 18 استان کشور و 4 کشور خارجی. با نرم افزاری کامل و با پشتیبانی 24 ساعته به مشتریانمان سرویس می دهیم

به مشاوره نیاز دارید ؟

برای مشاوره یا خرید نرم افزار حمل و نقل با ما در تماس باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *