ایکب چیست؟ | معرفی پلتفرم حمل و نقل ایکب

ایکب چیست؟ | معرفی پلتفرم حمل و نقل ایکب

ایکب پلتفرمی است که تاکسی اینترنتی، نرم افزار باربری آنلاین و پیک موتوری را در کمترین زمان، با برند و نام تجاری سفارشی، فرآهم می آورد.

در این نوشته، به معرفی کامل محصول ایکب پرداخته ایم، از تکنولوژی های استفاده شده، تا امکانات و ویژگی های محصول و همچنین کاربرد این پلتفرم را شرح داده ایم.

 

معرفی شرکت

 

شرکت دانش‌بنیان کیو با شماره ثبت ۱۱۱۴۲ بیش از پنج سال است که با تکیه بر نیرو‌های جوان، متعهد و متخصص خود با هدف ارائه سرویس‌های نرم افزاری مختلف به فارسی‌ زبانان جهان و شرکت‌ها و سازمان‌های متفاوت، فعالیت خود را آغاز کرده است. تاکنون سرویس‌های خود را در ۱۷ استان در سراسر کشور عزیزمان ارائه داده و در ارائه‌ی خدمات پشتیبانی و نگهداری به آنان، مفتخر است. همچنین توانسته است با کسب رتبه دوم برنامه‌نویسی موبایل ۲۰۱۶ در خاورمیانه، افتخار فعالیت به عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر دانش‌بنیان کشور و صادرات نرم‌افزار به کشور‌های سوئد و افغانستان در راستای یکی از مهم ترین رسالت های شرکت های دانش بنیان بکوشد.

معرفی محصول

 

ایکب پلتفرمی است بر بستر اندروید، iOS و وب که بیش از سه سال است که توسعه داده شده و روز به روز به امکانات آن اضافه شده است. سرویس های جابجایی مسافر (سرویس های اقتصادی، بانوان و …) و سرویس های باربری (پیک موتوری، وانت و …) به صورت کامل توسط این پلتفرم ساپورت می شوند. نکته مهمی که در مورد ایکب است، این نکته است که به صورت white lable عمل می کند، یعنی هر نسخه ای را می توان با هر برند و لوگویی داشت و با آن برند در عرصه بازار این حوزه، فعالیت نمود. در این قسمت، به چند جنبه مهم پلتفرم حمل و نقل ایکب، می پردازیم.

محصولی دانش بنیان

 

ایکب محصولی دانش بنیان است، این به این معناست که داوران و ارزیابان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این محصول را داوری کامل کرده و تاییده دانش بنیان آن را صادر نموده است. طبق آیین نامه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان، شروط یک محصول دانش بنیان به شرح زیر است.

  • به‌سختی قابل کپی‌برداری بوده و کسب آن از موانع اصلی ورود شرکت‌های دیگر به بازار باشد.
  • نیازمند تحقیق و توسعه قابل‌توجه، توسط گروه فنی خبره برای کسب آن باشد.
  • منجر به ایجاد خواص یا کارکردهای پیچیده‌ای در محصول، شده باشد

بنابراین این محصول از صفر تا صد توسط متخصصان این شرکت، با تحقیق و توسعه دقیق علمی و فنی، طراحی و تولید شده است.

تکنولوژی های مورد استفاده

 

با توجه به اینکه این پلتفرم بیش از سه سال است که مدام در حال توسعه داده شدن است،  نیاز به توسعه پذیری، قابلیت اطمینان و سرعت بالایی دارد. به همین جهت تکنولوژی هایی که استفاده شده است، با بررسی‌های علمی و فنی دقیق انتخاب شده اند. به طور مثال، دقیقا همان تکنولوژی‌هایی است که در نرم‌افزار اوبر استفاده شده در ایکب نیز استفاده شده است.

 

بخشهای سیستم تکنولوژی
پلتفرم backend Nodejs
دیتابیس MongoDB
وب سرور Nginx
اندروید (Java (Native
iOS (Swift (Native
تکنولوژی RealTime WebSocket
سیستم Push Notification APNs / FCM / OneSignal

 

میزان بار قابل تحمل

 

این پلتفرم در performance تستی که روی آن گرفته شده است، توانسته با شرایط زیر، بدون مشکل کار کند و این نشان از قدرت تکنولوژیهای مورد استفاده در سیستم و ساختار معماری فنی آن است. در ادامه شرایط تست آمده است.

متغیر مقدار
تعداد کاربر ثبت نام شده ۲،۵۰۰،۰۰۰
تعداد خودرو آنلاین در لحظه ۲۰،۰۰۰
تعداد درخواست در ثانیه ۴،۰۰۰

برای مشاهده ی مستندات تست (محیط، معماری، طرحها، سناریوها و …) با توضیحات بیشتر و نمودارهای نتیجه تست، میتوانید داکیومنت آن را درخواست داده تا در اختیارتان قرار بگیرد.

امکانات نرم افزاری

 

برای مشاهده امکانات نرم افزار و مقایسه آن امکانات با سایر نرم افزار باربری ، تاکسی اینترنتی و پیک موتوری، به این صفحه مراجعه کنید. 

مشتریان ایکب

 

تمامی برندهای روی نقشه، توسط پلتفرم ایکب پیاده سازی شده اند و در اکثر استانهای کشور و کشورهای خارجی نسخه های مختلفی را پیاده سازی کرده ایم. هر نسخه ای با نام تجاری و برند خود مشغول به فعالیت در حوزه خدمات حمل و نقل می باشد.

در صورتی که به مشاوره در طراحی، راه اندازی پیک موتوری، حمل بار (نرم افزار باربری) و یا حمل و نقل مسافر نیاز دارید، با مجموعه ایکب تماس بگیرید. 

درباره ما

بیش از 5 سال سابقه توسعه و طراحی نرم افزارهای مختلف و اجرای نرم افزارهای حمل و نقل در 18 استان کشور و 4 کشور خارجی. با نرم افزاری کامل و با پشتیبانی 24 ساعته به مشتریانمان سرویس می دهیم

به مشاوره نیاز دارید ؟

برای مشاوره یا خرید نرم افزار حمل و نقل با ما در تماس باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *